Soyu Tükenen Şeylerde Bugün: Öğrenci Evinde Hamaratlık

01:49:00


Artık çoğunuzun bildiği gibi, çok büyük ihtimalle diğer yazılarımı okumadığınızdan bilmiyor da olabilirsiniz çaktırmayınız, üniversiteye yerleştim ve evime çıktım. Dünyanın en en huzurlu şeyi evinin olması, hele o kadar sene yurt hayatından sonra. Tabi ev tutmanın bir de eşya döşeme gibi bol masraflı bir bölümü var. Hayat Sims olsa da "motherlode" girip keyifle ev döşesem keşke, tabi öyle olmadı. Eşya döşerken hep eşyalarımı minimal seviyede tutmaya çalıştım, "Yok ya ona ne gerek var, ona vereceğim parayla gezerim", "Öğrenci evinde paspas mı olur tabi ki almayacağım." gibi cümleler sarf ettim sıkça. Fırın da keza öyleydi benim için, "ne gerek var" statüsünde bir nesneydi. Ama eski yazılarımı okuduysanız belki denk gelmişsinizdir, ben tatlı yapmayı çok seviyorum.

En başta fırınsız yapabileceğim tatlılara yöneldim, yemek.com'da buna dair bir liste buldum hatta. Cheesecake, havuçlu kek, kurabiye, pasta, parfe falan işte bilumum tatlıların fırınsız tarifleri vardı. Tabi yine de bana yetmedi, sonunda kendime fırın aldım. (En baştaki konudan nasıl buraya bağladığımı düşünüyorum şu an.) Neyse işte, sonunda bir sürü bir sürü tatlı tarifleri deniyorum. Bazen turta, bazen biraz Fransız havası katsın diye creme brulee, kekler falan filan. Bundan baya zaman önce profiterolümü koymuştum buraya, çok da güzel yaparım medarı iftiharımdır profiterolüm. Cheesecakete de fena değilim ama bakın.

Mesela ben beğendiğim tariflerden birkaç tane örnek vereyim yapmak isteyen olursa.

Donut tarifi, o kadar güzel gözüküyor ki görseli. Benim için çook fazla malzemesi var, ama zor bulunan şeyler değil. O yüzden çok masraflı olacağını sanmıyorum. Her türlü Krispy Kreme'den ucuza gelir zaten...

Çikolatalı pizza,  şu tarifle de baya ciddi düşünüyorum. Kendimi biliyorum, yani Nutella falan olsun yeterli benim için aslında. Ama fikir olarak bunu çok sevdim, hazırlaması da zor bir şey değil. Hamuru da taze taze olacak, neden denemeyeyim?

Çikolatalı kruvasan, itiraf ediyorum, tarifi ilk açtığımda zor bir şey beklemiştim ki başlığa "kolay" yazmışlar. Halbuki gayet kolay bir şeymiş. Tatlıları severim ama kolay tatlıları daha çok severim diyerek kruvasanı da listeme aldım.

Alternatif donut tarifi, donut çok sevdiğim için bunu da denemeliyim. Güzel de görünüyor.

Neyse işte, denemek isterseniz siz de siteye veya son yazdıklarıma (şefin spesiyalleri dermişim) bakabilirsiniz.

Bence bunlar da ilginizi çeker

4 yorum

  1. Kolay gelsin ,yeni ortamınız da hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de diğer dönem eve çıkacağım bakalım. Bu kadar hamarat değilim. Mutfakta A1 seviyesindeyim denilebilir. :D Ama öğreneceğim. Beni de ev eşyaları meselesi çok korkutuyor; ama dedem sponsor olacak biraz. Fazla mutfak malzemeleri, halı vs direkt onlardan alacağım. Gerisini de halledeceğim bir şekilde.

    YanıtlaSil
  3. üşengeçlikten ben evde yapmıyorum. sen bir de öğrenci evinde yapman şahane:D

    YanıtlaSil
  4. ooo maşallah lüks öğrenci evi :) istanbulda eve çıktın he :)

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.