Gezme Tozma İşleri

10:30:00


Sanki çok gezebiliyormuşçasına bir başlık attım ama işin özünü söyleyeyim, gezemiyorum ve gezmek istiyorum. Hem Türkiye'yi hem de şu anlık daha çok Avrupa olmak üzere dünyayı gezmek istiyorum.

Euro'nun başını alıp gittiği şu zamanlarda da açıkçası kahredici seyahat planları ortaya çıkıyor. Uçak biletleri başlı başına sıkıntı, kalacak yer, yemekler, kişisel harcamalar... Yani açıkçası plan yaparken kısabildiğim her yerden kısmaya çalışıyorum. Mesela şu sıralar kalabalık arkadaş grubumu ayartmaya çalışıyorum, hostelde kalırız bakın çok ucuza gelir diyerek konaklamayı ucuza getirsem süper olur. Bu arada ben de biliyorum ki hostele tek veya iki kişi falan da gidilir kalmaya ama ben böyle tanımadığım insanlarla kalmak istemiyorum; en azından bir 5-6 kişi gitsek oda kapatırdık, süper olurdu. 

Tabi kalabalık gruplarda, hele öğrenciyseniz gözünüzde hem masrafı hem kendisi büyüyen bir problemin adı çıkmaya başlıyor her kafadan: Vize. Benim için hava hoş aslında, yeşil yeşil geçerim Avrupa'ya ama arkadaşlarımın bir çoğuna vize gerekiyor, dolayısıyla mırın kırın ediyorlar. Ücretini falan bilemem de uğraşı konusunda gerçekten bir miktar hak veriyorum.

Neyse işte böyle böyle biz vizesiz ülkeler i araştırmaya başladık. En başta buradan bize bir şey çıkmaz demiştim ki ben listeyi incelememişim... Mesela Arjantin ve Brezilya vize istemiyormuş ve baya görmek istediğim ülkeler. Gerçi uçak biletleri sıkıntı olur bize şimdi, ama neyse aklımda bulunsun. 

Avrupa'da olup vize istemeyen yerler için konuşacak olursak... Belgrad da benim baya görmek istediğim bir şehir. Youtube'da videolarını izleyip baya da beğenip istek listeme koymuştum yani. O açıdan vizesiz olması beni baya mutlu etti. Bunun haricinde yine o civarlardan devam edersek bence Saraybosna da sonrasında belki araç kiralayarak ya da artık nasıl ulaşım yolları varsa, o şekilde güzel olabilir. Yaz tatili için de bence Karadağ'da Budva çok güzel bir seçenek. Denizinin çok güzel olduğunu pek çok kez duydum. Zaten artık sık sık turlar da düzenliyorlar. 

Bende planlar böyle işte, henüz yapım aşamasında. Gidilecek yere bir karar verebilsek, ver elini Skyscanner... İnşallah o zamanları da yazarım buraya artık. 

Bence bunlar da ilginizi çeker

0 yorum

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.