Evde Tek Başına 6, imdB: 2,1, dermişim...

07:04:00


Kompleks bir başlıktan sonra yazıda ne anlatmak istediğimi anlayacaksınız. Şu sıralar kendi hayatımla ilgili pek yazı yazmıyorum, ama özet geçmek gerekirse bu sene üniversiteye geçtiğim için eve çıktım. Başlıktan da anlayacağınız üzere yalnız çıktım ki bu en başlarda baya efor gerektirdi.

İlk olarak aileyi ikna etme kısmı var, bu en zor 2. şey. En zoru ne peki diyecek olursanız, güvenilir bir yerde düzgün bir ev bulmak bence. Zaten bunu halledebilirseniz aileyi ikna etme kısmı çok aşırı kolaylaşıyor. Yani siz de yurt hayatından bunaldınız ve eve mi çıkmak istiyorsunuz, iyisi mi o evi bulmaya çalışın.

Okulunuzun olduğu şehirde yaşamadığınız düşünülürse ev aramak da zorlaşıyor aslında. Neyse ki internet çağındayız, zaten artık internete düşmeyen ev kalmıyor. Ben de size bu iş için akıllı emlak sitesi Zingat.com'u öneririm. Gerçekten çok araştırdım, her türlü siteden baktım. En detaylı gösteren site burası.

Mesela evi buldunuz, ilk olarak haritadan yerine bakın. Sonra da sokak görünümüne mutlaka bakın, bence bu baya bir önem arz ediyor. Ev belki güzel bir mahallenin sapa bir sokağındandır, bunu bilmeniz lazım. Açıkçası benim kadar manyaksanız street viewdan çevreyi gezip civarda yeterli market var mı diye bile bakabilirsiniz. Bunu siteden yapabilmek de vakit kazandırıyor bence, Google Maps'e girmekle uğraşmanıza gerek kalmıyor. Aslında bunu street view'dan yapmak yerine alttaki haritadan da yakın çevrede neler olduğuna bakarak yapabilirsiniz. (ben gezmeyi seviyorum) Etrafta hangi atmler, duraklar, marketler, camiler, okullar, parklar vs. var hepsini Zingat'taki o harita üzerinden görebilirsiniz.

Sonra sitede biraz daha aşağı indiğinizde o evin bulunduğu ilçeyle ilgili ortalama fiyatlar yer alıyor, bu da kazıklanmadığınızı bilmeniz açısından önemli. Bu detayı da atlamayalım. Ev satın alacaklar için o kısımda daha ilginç şeyler de var, ben henüz uzağım tabi ilgilenmedim. Mesela evlerin ortalama satış fiyatını ve aldığınız evi kiraya verdiğinizde kendini ne kadar süre sonra amorti edeceğini görüyorsunuz. Aslında amorti denmez, sonuçta ev elinizde durmaya devam ediyor. Daha da altta piyasa bilgileri falan var ki ben bunlara hiiç girmiyorum.

Biraz daha aşağıda da demografik bilgiler var. Nüfusu kaç, eğitim durumu nasıl, kaç yaşında insanlar çoğunlukta falan filan. Oradan da baya ayrıntılı bir bilgi alabiliyorsunuz. Bir de yaşanılabilirlik puanı diyeceğimiz Zingat puanı var, benim gibi okumaya üşeniyorsanız direk ona bakın siz.

Neyse kısacası eve çıkmayı düşünenler için tavsiyelerim bu yönde. Sonra da oradan beğenin, gelince de gezin bakın. Sadece eve çıkmayacaklar, ev alacaklar için de Zingat'ı öneririm.

Bence bunlar da ilginizi çeker

1 yorum

  1. Ben de Eskişehir'e döndüğümde eve çıkmayı düşünüyordum. Bu çok güzel oldu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.