Er ist wieder da | Film Önerisi

10:44:00

Er is wieder da, yani "O geri döndü". Adolf Hitler birden kendini 2014 Almanya'sında buluyor. "Kimse beni düzgünce selamlamıyor, (Heil selamlamasını gösterip) kimse böyle yapmıyor. Sanki tedavülden kalkmış gibi." diyor. Kulağa komedi filmi gibi geliyor değil mi? Açıkçası filmi ilk izlemeye başladığımda ben de komedi içerikli bir film olduğunu sanmıştım. Hele bir sahne var ki, Hitler bir büfede eline bir gazete alıyor ve o da Sözcü. İster istemez kahkahalara boğuluyorsunuz. Halbuki komedi ögelerini epey bulundursa da aslında daha çok siyasi içerikli bir film bu.

Ben filmi yer yer çok rahatsız edici bulduğumu bile söyleyebilirim. Hitler halka bir figür olarak tekrar sunuluyor, fikirleriyle ve konuşmasıyla 70 yıl boyunca hiç değişmemiş bir Hitler işte ve halk yine de etkileniyor. Çok fazla derecede göndermelerle dolu bir film. Zaten film de sonlarında günümüzdeki mülteci olayları, Suriye gibi sorunlarla kapanışı yapıyor.

Film hakkında bir eleştiri yazacak olsam bu blog için fazla siyasi içerikli olur sanıyorum ki ben bunlara hiç girmek istemiyorum. Zaten siyaseti konuşmayı seven bir insan da hiç olmadım, düşünmek iyidir ve ben bununla yetiniyorum. 

Sadece filmin son sahnelerinden bir alıntı yapayım:

Hitler: 1933 yılında halk propaganda falan yapılarak kandırılmadı. Bir Führer seçildi ve açıkça planlarını ortaya koydu. Beni Almanlar seçti.
Sawatzki: Siz bir canisiniz.
Hitler: Öyle miyim? Öyleyse bu caniye oy verenleri de suçlamanız gerekir. Hepsi de cani miydi? Gayet sıradan insanlardı. Vatanlarını sıra dışı olan birine emanet etmeyi seçtiler. Ne yapacaksınız Sawatzki? Seçimleri mi yasaklayacaksınız?
Sawatzki: Hayır, ama sizi engelleyeceğim.
Hitler: Hiç oturup kendinize insanların neden peşimden gittiğini sordunuz mu? Onlar da özlerinde tıpkı benim gibiler. Aynı değerlerin peşindeler.

Yaz için belki daha hafif çerezlik bir film daha iyi olurdu ama alternatif bir film önermek istedim ve ayrıca bu film sizi epey düşündürüyor. Boş vaktiniz varken izlemek belki de iyi bir fikirdir. 

Son olarak, son araba sahnesindeki halkın tepkileri gerçek tepkilermiş. Yani gösterilen insanlar gerçek halktan insanlar. Bu açıdan da o sahneyi bir izlemenizi tavsiye ederim.

Bence bunlar da ilginizi çeker

3 yorum

  1. Filmin en çarpıcı sahnesini kesinlikle bu diyaloğun yaşandığı sahneydi.
    Evet ben de güldüm, eğlendim ama o çatı sahnesinde gerçekler canımı acıttı. Bir kişiyi ya da düşünceyi takip eden insanlar olmasa, dünya ne kadar çok kötülükten kurtulurdu değil mi?

    YanıtlaSil
  2. Ben bu filmi çok sevmiştim. Şu ana kadar izlediğim hiçbir Hitler filmi bu şekilde bir kurguya sahip değildi. Son sahnesi de oldukça hoşuma gitmişti. :)

    YanıtlaSil
  3. Yarın izleyip tekrar gelicem :D

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bu blogda bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Titania'nın Çöplüğü bloguna aittir.